Maria Frodyma
maria.frodyma@NaszeMontessori.pl
Ukończyłam filologię polską ze specjalnością logopedia na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Przez sześć lat pracowałam w krakowskich i podkrakowskich przedszkolach. Prowadziłam terapię indywidualną a także grupowe zajęcia z profilaktyki logopedycznej oraz systematyczne konsultacje dla Rodziców. Opracowywałam Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Brałam także udział w projekcie "Indywidualizacja procesu nauczania" w dwóch krakowskich szkołach podstawowych, w ramach którego zajmowałam się terapią dzieci z wadami wymowy oraz zagrożonych dysleksją.
Praca z dziećmi daje mi wiele radości i energii, każdy sukces podopiecznego jest dla mnie powodem do uśmiechu! Przedszkolaki oraz uczniowie inspirują mnie do szukania nowych rozwiązań w terapii. Indywidualna, uważna obserwacja dziecka pozwala mi dobrać najbardziej skuteczne metody pracy.
Podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących różnych zaburzeń językowych, np. "Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapia", "Metody pracy i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym", "Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych". Dbam, by moje zajęcia były ciekawe dla uczniów, pomogły mi w tym m.in. szkolenia: "Gry i zabawy logopedyczne - wspieranie terapii logopedycznej w edukacji wczesnoszkolnej", "Opóźniony Rozwój Mowy - kreatywne postępowanie logopedyczne", "Metody i środki dydaktyczne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". W pracy zawodowej interesuje mnie m.in. rozwój funkcji słuchowych u dzieci przedszkolnych oraz wpływ budowy aparatu artykulacyjnego na kształtowanie wymowy.
W wolnym czasie lubię poznawać zabytki i przyrodę Polski. Z przyjemnością wędruję po beskidzkich szlakach. Chętnie słucham muzyki etnicznej.