Nasze założenia
Jesteśmy kameralną szkołą, w której uczniowie zdobywają nie tylko gruntowną wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną. Staramy się, aby panowała rodzinna ciepła atmosfera.
Stawiamy na zrównoważony rozwój zgodnie z pedagogiką Montessori. Pielęgnujemy w naszych uczniach chęć zdobywania wiedzy oraz poszerzania horyzontów.
Organizacja placówki
Szkoła jest czynna w godzinach
7:30-17:00.
Większość zajęć edukacyjnych kończy się między 12 a 14.
W godzinach 12:00-17:00 dostępna jest świetlica szkolna, która ma szeroki wachlarz zajęć dla uczniów.
Opieka
specjalistów
Dzieci w naszej szkole są pod opieką etatowych specjalistów z zakresu pedagogiki, psychologii dziecięcej, logopedii oraz oligofronopedagogiki.
Specjaliści na bieżąco pracują z dziećmi, które potrzebują pomocy oraz są do dyspozycji wszyskich uczniów i ich rodziców.
Kadra
szkoły
Bez nauczycieli nie ma szkoły i edukacji, a nasza kadra jest wyjątkowa. Składa się z ludzi pełnych pasji oraz posiadających szerokie zainteresowania. Lubią eksperymentować i chętnie korzystają z doświadczenia koleżanek i kolegów z branży i nie tylko.
Szkoła Podstawowa
W naszej szkole dzieci uczą się poprzez aktywne działanie. Praca zgodnie z koncepcją pedagogiczną Montessori pomaga rozwijać dziecięcą ciekawość świata, zainteresowanie wiedzą i potrzebę zdobywania nowych umiejętności. Staramy się wzbudzać entuzjazm dzieci do nauki, równocześnie szanując ich indywidualną wrażliwość i godność. W szkole dzieci uczą się komunikacji i działania bez przemocy i rywalizacji, a także pokojowego rozwiązywania konfliktów. Dzieci nie są porównywane i nagradzane zewnętrznie. Podejmują wyzwania dla własnej satysfakcji, czerpią radość z własnych osiągnięć, a nie z potknięć i słabości innych. Dzieci edukowane w systemie Montessori umieją dobrze organizować swoją pracę, znają swoje możliwości i potrafią planować i skutecznie realizować swoje zadania.
Jesteśmy kameralną szkołą, w której panuje rodzinna i przyjazna atmosfera. Dokładamy wiele starań aby każde dziecko czuło się z nami dobrze i bezpiecznie. Zadania systemu oświaty szkoła realizuje zgodnie ze swoją misją zawartą w słowach:
BÓG, HONOR, OJCZYZNA, NAUKA I CNOTA
W realizacji tych zadań kieruje się słowami Karola Wojtyły: "Na szkołę patrzymy jak na poszerzony dom rodzinny, w którym treści ważne dla całego narodu są stale gruntowane w coraz to nowych pokoleniach". Szkoła pomaga rodzicom w wychowaniu dzieci zgodnie z wartościami chrześcijańskimi.
Wspieramy dziecko w rozwijaniu poczucia obowiązku i samodyscypliny opartej na wewnętrznym pragnieniu bycia samodzielnym i odpowiedzialnym. Pomagamy budować pozytywne podejście do nauki, poczucie porządku oraz wzmacniać koncentrację. Celem szkoły jest wspieranie dziecka w harmonijnym i integralnym rozwoju duchowym, emocjonalnym, intelektualnym, społecznym i fizycznym.
Opieka specjalistyczna
Dzieci naszej szkoły znajdują się pod opieką etatowych pracowników z zakresu psychologii dziecięcej, pedagogiki, logopedii i oligofrenopedagogiki.
Zadania logopedy szkolnego:
- przeprowadzanie badań przesiewowych, w celu zweryfikowania mowy dzieci w szkole podstawowej,
- ocena i interpretowanie wyników badań oraz formułowanie wskazań,
- prowadzenie doradztwa logopedycznego,
- ustalanie postępowania korekcyjno-terapeutycznego (np. na etapie diagnozy, prewencji i terapii logopedycznej),
- prowadzenie pracy profilaktycznej i terapeutycznej w celu likwidowania i zmniejszania zaburzeń komunikacyjnych dzieci
- prowadzenie pracy profilaktycznej i terapeutycznej w zakresie czytania i pisania,
- organizowanie pomocy logopedycznej,
- prowadzenie terapii indywidualnej i grupowej,
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji,
- wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli,
- stymulacja rozwoju mowy,
- kierowanie uczniów na badania dodatkowe i konsultacje do odpowiednich specjalistów (ortodonta, laryngolog, audiolog, chirurg szczękowy, neurolog, foniatra),
- utrzymywanie stałej współpracy z rodzicami dzieci, pozostającymi pod opieką logopedy, w celu ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych oraz osiągnięcia założonych celów terapii,
- wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z zaburzeniami mowy i z opóźnionym rozwojem mowy,
- profilaktyka dysleksji,
- wczesne wykrywanie symptomów kwalifikujących dzieci do grupy ryzyka dysleksji,
- wzmacnianie wiary uczniów we własne możliwości, rozwijanie samoakceptacji i kształtowanie pozytywnej samooceny,
- motywowanie dzieci do podejmowania wysiłków w celu eliminowania opóźnień lub zaburzeń mowy,
- podnoszenie świadomości językowej uczniów,
- dbałość o poprawne, zgodne z normami języka ogólnonarodowego, wysławianie się,
- kultywowanie piękna języka ojczystego.
Zadania pedagoga szkolnego:
- Diagnoza środowiska ucznia.
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej oraz uczniom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Rozpoznanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia, umożliwianie ich zaspokojenia.
- Rozpoznanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych.
Wspieranie uczniów uzdolnionych. - Określenie i organizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły.
- Prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców.
- Wspieranie uczniów w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia.
- Wspieranie nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa.
- Wspieranie nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne uczniów.
- Udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia.
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
- Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Organizacja placówki
Szkoła jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:00.
Zajęcia edukacyjne rozpoczynają się o godzinie 8:00.
W godzinach popołudniowych dostępna jest świetlica szkolna, z której każdy z uczniów może korzystać.
Na terenie szkoły dostępne jest pomieszczenie jadalniane. Uczniowie mają opracowany harmonogram obiadowy zgodnie z planem zajęć szkolnych. Obiady zamawiane są przez platformę firmy obsługującej naszą placówkę.
Wśród zajęć dodatkowych dla naszych uczniów dostępne są:
- pracownia artystyczna
- koło teatralne
- koło informatyczno-logiczne
- bilingwa