Kraków, ul. Wincentego Pola 4
12 428 28 10
sekretariat@naszemontessori.pl

Nasza Kadra

Agnieszka Koziana

dyrektor szkoły
religia

Agnieszka o sobie

Jestem absolwentką teologii na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, a także studiów podyplomowych z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Uzyskałam również tytuł licencjata kanonicznego z teologii duchowości. Ukończyłam kursy z metodyki Montessori na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz Kursy Katechezy Dobrego Pasterza na poziomach I, II i III.

Czytaj więcej...

Od 2023 roku jestem dyrektorem szkoły. Ponadto prowadzę Katechezę Dobrego Pasterza na wszystkich poziomach.

W pracy z uczniami staram się stworzyć im warunki sprzyjające rozwojowi intelektualnemu, duchowemu i społecznemu, by mogli realizować swoje pasje i rozwijać relacje z Bogiem i z innymi ludźmi. Realizować ów cel pragnę głównie poprzez rozbudzanie potencjału i naturalnej ciekawości dziecka.

Joanna
Bieszczad

historia, WOS

Joanna o sobie

Jestem nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, stypendystką programu Erasmus Université de Picardie Jules Verne we Francji.

Czytaj więcej..


Pracowałam na każdym etapie edukacyjnym (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum).

Interesuję się XIX wieczną prasą, poezją śpiewaną i psychologią. W wolnym czasie najbardziej lubię wędrować z rodziną po górach, odkrywać opuszczone miejsca i zwiedzać europejskie miasta.

Dominika
Bobkiewicz-Furtek

psycholog

Dominika o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Anna
Cyganik

świetlica, wychowanie do życia w rodzinie

Anna o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Natalia
Fluder

edukacja wczesnoszkolna,
wychowawca Jabłoni

Natalia o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Maria
Frodyma

logopeda, tyflopedagog

 Maria o sobie

W Naszym Montessori wspieram rozwój mowy dzieci. Jestem absolwentką filologii polskiej ze specjalnością logopedia na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. 

Czytaj więcej..

Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu tyflopedagogiki. Prowadzę w szkole badania, zajęcia logopedyczne oraz konsultacje dla rodziców.

Praca z dziećmi motywuje mnie do rozwoju. Indywidualna obserwacja dziecka i poznanie jego zainteresowań, pozwala mi na dobranie odpowiednich ćwiczeń oraz gier. Pomagam dzieciom rozwijać prawidłową komunikację zarówno ustną, jak i pisemną. Angażuję je w różnorodne aktywności, kształtujące nie tylko mowę, ale także, pamięć, percepcję słuchową, wzrokową, które są niezbędne do opanowania nauki czytania oraz pisania.

Moim celem jest zainteresowanie dzieci ćwiczeniami logopedycznymi, by nasze zajęcia były czasem zdobywania nowych umiejętności, ale i zabawy oraz dzielenia się swoimi pomysłami. Możliwość swobodnej komunikacji jest bardzo istotna w rozwoju dziecka, wpływa na jego samopoczucie oraz pewność siebie. Podnoszę swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach dotyczących różnych zaburzeń językowych, m.in. "Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapia", "Podstawy terapii logopedycznej dzieci mówiących w języku ukraińskim", "Czytanie ze zrozumieniem. Jak wspomagać dzieci i młodzież", "X Konferencja Logopedyczna pt.: Komunikacja ucznia ze spektrum autyzmu-terapia, wspomaganie, wsparcie różne drogi, jeden cel”.

Anna
Tokarczyk

nauczyciel współorganizujący kształcenie w grupie Klonów

Anna o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Małgorzata
Janik

wychowanie fizyczne,
edukacja dla bezpieczeństwa

 Małgorzata o sobie

Jestem absolwentką AWF w Krakowie na kierunku nauczycielskim, instruktorką gimnastyki sportowej oraz lekkoatletyki.

Czytaj więcej..

W swojej pracy pragnę przekazać uczniom, że sport to nie tylko rywalizacja, ale to także doskonalenie siebie i czerpanie z aktywności siły i radości.

 

Joanna
Kiszka

pracownia artystyczna

 Joanna o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Katarzyna Kowalówka

edukacja wczesnoszkolna
wychowawca Jabłoni

 Katarzyna o sobie

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych w zakresie nauczania początkowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam też kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, 

Czytaj więcej..

studia podyplomowe w zakresie logopedii na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, dwuletni kurs "Pedagogika Marii Montessori oraz pedagogika lecznicza Marii Montessori", roczny kurs Pedagogika Montessori w szkole podstawowej z elementami inkluzji". Cały czas poszerzam swoją wiedzę i umiejętności.
W szkole prowadzę pracę własną i rewalidację. Jestem wychowawczynią w grupie Jabłoni. Praca z najmłodszymi uczniami jest dla mnie radością i ciągłym wyzwaniem. Chciałabym, aby każde dziecko było szczęśliwe, czuło się rozumiane, by wzrastało przestrzeni miłości, zaufania i motywacji, w której jego umiejętności, talenty mogą się rozwijać.

 

Bartłomiej
Krawczyk

muzyka

 Bartłomiej o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Anna
Kukieła-Ślusarczyk

informatyka, geografia

 Anna o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Elżbieta
Kuźniar

świetlica

Elżbieta o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Iwona
Łagosz

edukacja wczesnoszkolna, rewalidacja,
wychowawca Baobabów
koordynator ds. Motessorii

 Iwona o sobie

W mojej codziennej pracy staram się stwarzać warunki do edukacji dziecka zgodnej z jego naturalnym rozwojem i zainteresowaniami, aby zapewnić mu harmonijny i całościowy rozwój:   

Czytaj więcej..

 poznawczy, społeczno-emocjonalny, fizyczny oraz duchowy.

W naszej szkole pracuję jako wychowawca w grupie Baobabów.

Ukończyłam studia w zakresie Pedagogiki Specjalnej (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) oraz Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie). Jestem także absolwentką studiów podyplomowych Wczesnego wspomagania oraz Pedagogiki Leczniczej M. Montessori, prowadzonych przez Międzynarodową Akademię Rehabilitacji Rozwojowej w Monachium i Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kursu Montessori prowadzonego przez Fundację Królowej Świętej Jadwigi, kursu Edukacji Montessori, prowadzonego przez Polski Instytut Montessori w Warszawie oraz szkoleń w Polskim Stowarzyszeniu Montessori oraz Aktion Sonnennschein Thuringen E.V.

Jestem terapeutą ręki i grafomotoryki, trenerem umiejętności społecznych oraz biblioterapeutką. Moje edukacyjne wykształcenie zbudowałam na solidnej edukacji technicznej, jestem bowiem również absolwentką AGH w Krakowie, dlatego też tak często sięgam po eksperymentowanie jako metodę poznania przez dzieci otaczającego ich świata.

Praca metodą Montessori jest moją pasją, dlatego też wciąż poszerzam umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach, kursach i konferencjach. Bardzo zależy mi na rozpowszechnianiu wiedzy o metodzie Montessori, toteż pracuję także z przyszłymi nauczycielami na jednej z wyższych uczelni w Krakowie.

Agata
Maćkowiak

język niemiecki

 

 Agata o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Monika
Miśtak

język polski, 
wychowawca klas 7-8

Monika o sobie

Stopień magistra polonistyki uzyskałam na Uniwersytecie Jagiellońskim. Podczas studiów pracowałam z dziećmi jako wolontariuszka w świetlicy

Czytaj więcej..

imienia Jana Pawła II prowadzonej przez Bazylikę Katedralną Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Tarnowie. 

Działałam w roli tutora w Akademii Przyszłości w Krakowie. Ponadto miałam przyjemność pracy w przedszkolu Montessori W Centrum Zdrowego Rozwoju "Czyżyk" Doświadczenie zdobywałam również podczas praktyk studenckich, prowadząc lekcje oraz organizując warsztaty teatralne w ramach studenckiego koła teatralnego. Następnie pracowałam jako wychowawca świetlicy w Katolickiej Szkole Podstawowej imieniem Świętej Rodziny z Nazaretu Nazaretu w Krakowie, później objęłam tę samą funkcję w naszej szkole."
W 2018/2019 roku podjęłam pracę jako jako nauczycielka języka polskiego w Naszym Montessori, w którym z zaangażowaniem i pasją uczę tego przedmiotu do dziś. Od roku 2020/2021 jestem wychowawczynią oddziału Dębów.
Na moich lekcjach stwarzam przestrzeń do indywidualnego rozwoju dla każdego ucznia, realizując najważniejsze założenia pedagogiki według Marii Montessori.
W swojej pracy bazuję na motywacji wewnętrznej. Chcę, by młodzi ludzie chcieli i lubili się uczyć i robili to nie dla ocen, rodziców, nauczycieli czy pochwał, a głównie dla własnej satysfakcji, przyjemności, z ciekawości i chęci zdobywania wiedzy,
Pracuję nad tym, by moi uczniowie znali swoje mocne i słabe strony, mieli poczucie własnej wartości adekwatne do rzeczywistości, potrafili samodzielnie i krytycznie myśleć. Wspieram ich w tym rozwoju.
Prywatnie fascynuje mnie literatura, edukacja, teatr, kino i retoryka.

 

 

Ewa
Mueller

pedagog

Ewa o sobie

Jestem absolwentką pedagogiki społeczno-opiekuńczej na Uniwersytecie Jagiellońskim. W mojej pracy najważniejsze jest dla mnie wspieranie dzieci w ich szeroko pojętym wzrastaniu.

Czytaj więcej..

Dobre samopoczucie i poczucie
bezpieczeństwa uczniów w szkole to kwestie, do których przykładam bardzo dużą wagę.

Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe z uczniami, a także służę wsparciem i obecnością, zarówno w momentach trudnych, jak i tych
przynoszących dzieciom radość. Kluczowa jest dla mnie także dobra współpraca z rodzicami i nauczycielami, ponieważ mocno wierzę w to, że
bardzo służy ona dzieciom, pozwalając na stwarzanie im jak najlepszych warunków rozwoju. W wolnym czasie najchętniej spędzam czas z moją
rodziną. Mam w domu sporo zwierzęcych domowników, więc nigdy nie jest w nim nudno, a moje zwierzęta często są punktem wyjścia do bardzo ciekawych rozmów z uczniami.

Anna
Mycek

rewalidacja

Anna o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Natalia
Paluch

świetlica, sekretariat

Natalia o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Monika
Płonka-Łazowska

przyroda, biologia, chemia
wychowawca klasy 4

Monika o sobie

Stopień magistra z biologii z nauczaniem chemii uzyskałam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Od dłuższego czasu pracuję z dziećmi i młodzieżą. W naszej szkole uczę przyrody, biologii i chemii.

Czytaj więcej..

Moja praca jest moją pasją. Bardzo cieszą mnie sukcesy, które odnoszą dzieci, ich radość, uśmiech, szczerość, odkrywanie talentów. Ucząc przedmiotów przyrodniczych, staram się kształtować w moich uczniach świadomość życia w harmonii z naturą. Ważne jest dla mnie zdobywanie nowych umiejętności i nieustanny rozwój.

Czas wolny uwielbiam spędzać w swoim ogrodzie, podróżować i - kiedy tylko to możliwe - jeździć na rowerze.

 

Agnieszka
Sarota-Wierzba

plastyka, technika, sekretariat
wychowawca Akacji, 

Agnieszka o sobie

Z wykształcenia jestem pedagogiem szkolnym, dodatkowo ukończyłam pedagogikę resocjalizacyjną. W szkole uczę takich przedmiotów, jak: technika i plastyka. Posiadam doświadczenie w pracy z uczniami w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. 

Czytaj więcej..

Uwielbiam pracę psychoedukacyjną z młodzieżą, która kształtuje ich umiejętności społeczne. Swoje kwalifikacje szkoliłam w ośrodku socjoterapii oraz innych placówkach związanych z metodą Montessori. Praca tą metodą daje mi możliwość wyboru metod do indywidualnych potrzeb danego ucznia oraz jest to praca na relacjach.

 

Katarzyna
Szczerba

edukacja wczesnoszkolna,
wychowawca Baobabów, biblioteka

Katarzyna o sobie

Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii Ignatianum w Krakowie. W trakcie studiów poznałam pedagogikę według Marii Montessori.

Czytaj więcej..

Swoje doświadczenie zdobywałam, angażując się w grupie przy parafii, podczas wyjazdów z dziećmi jako animator, praktyk studenckich oraz pracując w żłobku. Towarzysząc dzieciom w ich rozwoju, staram się dostrzegać ich indywidualne potrzeby oraz wspierać ich samodzielność. Istotne jest dla mnie, aby czuły się potrzebne oraz wzrastały w atmosferze miłości, dlatego zawsze staram się poznać i zrozumieć punkt widzenia drugiego człowieka.

W wolnym czasie chętnie spaceruję po Krakowie, układam puzzle oraz gram w gry planszowe. Cenię chwile spędzone z dobrą książką i kubkiem herbaty.

 

Dariusz
Szczypta

język angielski

Dariusz o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Iwona
Szpor

nauczyciel współorganizujący kształcenie w klasie 4

Iwona o sobie

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Filozoficzno – Pedagogicznej (obecnie „Ignatianum”) w Krakowie. Ukończyłam pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą i pedagogikę rodziny,

Czytaj więcej..

a także studia podyplomowe w zakresie edukacji wczesnoszkolnej z elementami logopedii.

Zafascynowana pedagogiką Montessori postanowiłam ją zgłębić uczestnicząc w dwuletnim kursie „Pedagogika Montessori w szkole podstawowej z elementami inkluzji”.

Przez wiele lat byłam wychowawcą i nauczycielem dzieci w młodszym wieku szkolnym. Obecnie pracuję jako nauczyciel współorganizujący kształcenie.

Moją dewizą i drogowskazem w pracy nauczycielskiej jest myśl Marii Montessori: „Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy, daje nam powód by mieć nadzieję – nadzieję na pokój w przyszłości”.

Stanisław
Twardosz

fizyka 

Stanisław o sobie

Ukończyłem Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie oraz Studium Przygotowania Pedagogicznego. Początkowo pracowałem jako konstruktor w zakładach przemysłowych.

Czytaj więcej..

Ze szkołą jestem związany już od wielu lat. 

Zawsze bardziej interesowały mnie przedmioty ścisłe.
Lubię wycieczki w góry, przyrodę, pracę na działce.

Anna
Wyrwa

matematyka
wychowawca Klonów

Anna o sobie

Jestem osobą, która łączy praktykę z teorią, z naciskiem na pierwsze. Zarówno podczas studiów, jak również w okresie pracy zawodowej niezwiązanej ze szkolnictwem, szukałam najlepszych metod 

Czytaj więcej..

łączących i wykorzystujących różne dziedziny wiedzy w celu optymalizacji wykonywanych zadań.

Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie zastosowań matematyki oraz kursy i studia podyplomowe z zakresu nowoczesnych technologii, a także zarządzania i controllingu oraz informatyki.

W pracy pedagoga stawiam na ciekawość świata, poszukiwanie własnych ścieżek oraz krytyczne myślenie. Staram się przedstawiać nie tylko teorię, ale przede wszystkim rozwijać u młodych ludzi umiejętność interpretacji i zastosowania poznawanych idei w życiu codziennym. Ostatnio jestem zafascynowana możliwościami stosowania AI w szeroko pojętej edukacji.

Bliskie mi są słowa Alberta Einsteina: "Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza. Wiedza jest ograniczona tym co wiemy i rozumiemy teraz, a wyobraźnia otacza świat także to, co kiedykolwiek poznamy i zrozumiemy".

Kamil
Zakrzewski

język angielski 

 

Kamil o sobie

jeszcze tworzy się opis

Czytaj więcej..

wciąż pisze...

 

Józefa
Żuradzka

oligofrenopedagog,
pedagog specjalny

Józefa o sobie

Jestem nauczycielem dyplomowanym z długoletnim stażem pracy pedagogicznej i kilkoma kwalifikacjami. W tej szkole pracuję na stanowisku oligofrenopedagoga i współorganizuję kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami.

Czytaj więcej..

W pracy z dziećmi staram się, być ich przyjacielem i pomocnikiem w odkrywaniu i kreowaniu indywidualności każdego z nich. Ufam, że moja praca warta jest wysiłku i przynosi realizację najważniejszego zadania wychowawczego, jakim jest jakim jest współudział współudział nauczyciela W rozwoju osobowości dziecka.